Michaela a Mirka, sestry na tripu

Vážená paní Lucie, za sebe a svojí sestru Vám chci velmi poděkovat za Vaše služby, zprostředkování pobytu na přenádherně zeleném ostrově Thoddoo na Maledivách. Dovolená proběhla v první polovině srpna 2023.

Nebudu zastírat, že jsem byla napjatá, a to jak ohledně dopravy a navázání na plavbu lodí na ostrov, tak ohledně počasí, ubytování, stravy, služeb apod.

A nyní mohu konstatovat jediné – byla to báječná dovolená v ráji, kde do sebe vše zapadalo jako puzzle!

dovolená na lokálním ostrově

Když začnu popořádku

Let s Flydubai do Dubaje a z Dubaje do Male – servis, jídlo, personál – naprostá spokojenost !! Jídlo chutné, bylo ho hodně, výběr byl ze dvou možností. Letěli jsme na čas. V Dubaji jsme sice vzlétli o cca 1,5 hodinu déle (bylo plné nebe), ale to se prostě stává.

servírování v letadle

Zpožděné letadlo

A zde se vyskytla komplikace, ale jak se díky Vám ukázalo, zase takový malér to nebyl, protože když jsem Vás z letiště v Male přes Whatsapp kontaktovala, že to asi nestihneme (o pár minut), hned jste začala jednat. Během pár chvil jste ověřila, že loď skutečně už odplula, ale zajistila jste nám ihned pokoj v hotelu blízko letiště na jednu noc.

Nakonec to bylo prima řešení – do hotelu jsme dorazily v podvečer, daly sprchu, kávičku a po dlouhé cestě odpadly do postele a ráno hurá na ostrov. Transporty z letiště na hotel a z hotelu zpět k letišti, potažmo do přístavu byly perfektně domluvené a vše frčelo skvěle. To bychom domluvit bez Vás těžko dokázaly!! Vaše ochota, vstřícnost a především rychlost – to byl profesionální přístup, děkujeme.

Pobyt na Thoddoo

A samotný pobyt na ostrově, který jste nám doporučila pro bujarou zeleň: ano, bylo to nádherné, prostě dovolená snů – nádherné počasí (vzduch stále cca 31st., voda cca 28 st.) a i když v noci třikrát pěkně lilo, přes den asi dvakrát na 10 minut, tak to nevadilo!

vítejte na Thoddoo

O ostrově

Ostrov je krásně porostlý palmami, kvetoucími keři, rostlinami a díky tomu lze vždy na pláži najít stinné místo pro odpočinek. Na oběd místní ovoce ze stánku na plážích byla skvělá volba. Ta chuť ovoce je prostě intenzivní a jedinečná. Jídlo v guest house Thoddoo bylo také velmi chutné, s donáškou na stoleček k pokoji – jí se venku :-)  Personál usměvavý, milý. Ručníky každý den vyměněné, každý den poklizeno.

naše snídaně

Na ostrově je naprosto bezpečno, nemusí se tam člověk obávat nechat věci na lehátku, která jsou k dispozici zdarma. Zdarma byla možnost zapůjčení soupravy na šnorchlování přímo na ubytování, za poplatek 5USD lze zapůjčit kolo na den. Na pláž jsme chodily pomalou chůzí mezi bujnou vegetací asi 7 minut. Večer jsme zašly na shopping, na nealko drinky (alkohol zde je zakázaný a vůbec to nevadí).

jedeme na kole

Nejkrásnější šnorchlování

Šnorchlování je povinnost – rybky, rejnok, želvy – ach !!!! Výlet za delfíny byl zážitek neskutečný! Jely jsme samy dvě se sestrou na speed boatu s dvěma maledivčany a Ti nám způsobili zážitek na vždy :-) a zakončily jsme jej pozorováním západu slunce na oceánu. Neskutečné bylo nebe nad oceánem večer a dokonce jsme viděly i svítící plankton

na ostrově Thoddoo

Oceán hraje všemi barvami, křišťálově čistá voda nás pohltila a vydržely jsme v ní třeba i hodinu až dvě.

Relax, reset, energie do zásoby – to dovolená na Maledivách skutečně byla.

A nakonec ještě musím konstatovat, že jsme byly moc rády za pobyt na lokálním ostrově, kde jsme také viděly opravdový život místních.

fotka s malbou na stěně

Dovolená na lokálním ostrově

To je totiž druhá strana Malediv – je znát, že je to rozvojová země. My zvyklí na nějaké standardy jsme v úžasu, v čem lidé žijí, že na ostrově např. není žádná silnice, jen udusané cesty. Místní jezdí na skútrech a pravidla provozu se nedají pochopit, na ulicích u domů je hodně nepořádku, byly jsme šokované v dobrém, když ženy konečně zametly cestu k pláži (shrabaly popadané kokosy, suché palmové větve, plechovky, plastové lahve apod). Prostě mají co dohánět a učit se. Hodně hotelů je rozestavěných a s tím související binec v jejich okolí oku nelahodí.

JENŽE !!!! TO  jsme právě rády viděly, zažily. Máme srovnání, vážíme si toho všeho, co máme doma a radost a zážitky z exotické dovolené nám to určitě nepokazilo. I to je život, to je poznání světa a jeho rozličností.

Pár slov na závěr

Maledivy – lokální ostrovy – ještě dle nás nejsou „zkažené“ západním způsobem uvažování o byznysu v cestovním ruchu.

Zde krásně plyne čas v souladu s oceánem, palmami, kaloni, gekony, chameleony, želvami, rejnoky, žraloky apod.

Omlouvám se za dlouhý mail a přeji Vám hodně sil a oceán dalších spokojených klientů.