Zásnuby na ostrově Dhigurah

Maledivy byly vždycky náš sen. Proto když jsme od přítelové sestry slyšeli o agentuře Maledivy-levně, rozhodli jsme se Lucku oslovit, aby nám pomohla tento sen splnit.

Tereza a David

Jaký ostrov zvolit?

Našli jsme si letenky a poté jsme společně vybrali ostrov, který nejvíce vyhovoval naším požadavkům. Chtěli jsme spíše zelený ostrov a proto jasná volba padla na ostrov Dhigurah. Jelikož jsme tu měli být pouze týden, rozhodli jsme se jen pro jeden ostrov, abychom to neměli tak hektické a pořádně si to užili a odpočinuli si.

nápis na pláži

Přílet na Maledivy

Po příletu na Maledivy jsme chvíli čekali v hale na letišti a poté nás vyzvedl pán s cedulkou a doprovodil nás ke člunu, který nás odvezl na ostrov. Cesta trvala zhruba 2 hodiny a musím říct, že mi dala celkem zabrat. Takže pro jistotu doporučuju kinedryl :D…

přístav Male Maledivy

Příjezd na ostrov Dhigurah

Jakmile jsme dorazili na ostrov, čekal na nás personál hotelu, naložili jsme kufry a jeli na hotel, který byl tak 2 minutky jízdy od přístavu. V hotelu na nás čekal welcome drink v podobě pomerančového džusu, vyřídili jsme všechny nezbytnosti a potom nás zavedli na pokoj.

Měli jsme pokoj v patře s výhledem na oceán a s balkónem a musím říct, že pokoj se nám moc líbil. Byla zde malá lednička, trezor, klimatizace a větrák. Akorát nás nenapadlo, že tu mají britské zásuvky, ale naštěstí tu byly redukce – takže na toto pozor. V hotelu mají i krásný bazén, což je taky super.

hotelový bazén

Narozeninové překvapení

První večer nás u večeře čekalo překvapení od přítelové sestry v podobě narozeninového dortu. Bylo super, že u vedlejšího stolu seděla skupinka Čechů, takže jsme Davčovi společně zazpívali narozeninovou písničku – to nevymyslíš.

oslava narozenin

Náš hotel

Celkově byl personál hotelu velmi milý a všichni byli vstřícní a pozorní. Každé ráno nám při úklidu pokoje nechávali láhev vody na pokoji a večer u večeře nám dali další. Všechno jídlo bylo naprosto perfektní a my jsme z toho byli úplně unešení. Oba jsme trochu vybíraví, takže nás překvapilo, že se vším trefili a vše nám moc chutnalo.

hotel zvenku

Nákupy

Hned za hotelem je hlavní nákupní ulička, kde najdete spoustu obchodů se suvenýry (můžete tam smlouvat skrz ceny), jsou tu i obchody s potravinami a restaurace. Nejlepší obchod s potravinami je u přístavu – Hudhuveli Mart – seženete tam opravdu vše.

život na Dhigurah

Restaurace na ostrově

Jelikož jsme na hotelu měli polopenzi, vyzkoušeli jsme i 4 restaurace na ostrově. První den jsme zkusili Café Dune. Jejich nasi goreng bylo moc dobré, ale oproti ostatním restauracím spíš průměr. Další den jsme zkusili restauraci Aveli. Tam bylo jídlo naprosto perfektní. Zkusila jsem sizzling prawns a přítel měl grilované krevety, maso a rýži a k tomu jsme měli oba maracuja mojito a to bylo pecka.

Další den jsme se domluvili na hotelu, že si tam dáme oběd místo večeře a na večeři jsme si zašli do Hermit’s. Ochutnali jsme tam kalamáry a výborné steaky z tuňáka a znovu maracuja mojito. A poslední den jsme si zašli do restaurace Malaveli, kde si přítel dal sizzling fish a já nasi goreng a samozřejmě nesmělo chybět maracuja mojito – na tom jsme si tu fakt ujížděli.

Pár slov o ostrově Dhigurah

Abych ale nemluvila jen o jídle… prostředí ostrova se nám moc líbilo. Všude byla zeleň a to bylo naprosto kouzelné. Pláže byly překrásné a písek jemný a bílý. A voda byla krásně teplá a ta barva? No neskutečný. Nemohli jsme se na tu krásu vynadívat. Jediné, co mi trochu chybělo, byly slunečníky. Na pláži byly asi jen 3, takže jsme se většinou schovávali pod palmové listy. Zašli jsme se samozřejmě podívat i na sandbank.

Tam jsme šli ale pěšky jen jednou, protože byl přítel po operaci kolene a cesta pro něj byla náročnější. Je ale super, že pokud jste imobilní jako my, nebo se vám nechce pěšky, můžete se nechat odvézt rykšou zpátky na hotel za 10$. Celkově jsme se po ostrově hodně procházeli a objevovali i jeho stinné stránky, jako jsou třeba skládky odpadu. Ale líbil se nám ten kontrast a jsme rádi, že jsme mohli vidět, jak žijí místní.

Počasí a výlety

Bohužel nás trochu zlobilo počasí a proto jsme stihli jet pouze na jeden výlet a to na whalesharky. Chtěli jsme i na manty, ty ale bohužel zrovna někam odpluly. Ale i tak to byl nádherný zážitek a určitě to doporučujeme všema deseti.

žralok obrovský

Zásnuby Maledivy

Po výletě na mě čekalo překvapení od přítele. Měli jsme se přichystat a jet na večeři mimo hotel. Než jsme odjeli, uvěřila jsem mu, že jedeme celý hotel a že vůbec neví, o co jde. Ale něco mi na tom nesedělo, protože ho přeci jen trochu znám a vím, jak se v některých situacích chová. No… z hotelu nás odvezli rykšou na sandbank a tam na nás čekala překrásná večeře. Seděli jsme v srdci z písku a kolem byla pověšená světýlka, hořely tam pochodně a hrála hudba. Bylo to fakt krásné a romantické. Jídlo bylo jako vždy výborné, personál milý a ke konci večeře se přítel vyslovil a požádal mě o ruku. Samozřejmě jsem mu řekla ANO! Akorát jsme si pak dělali srandu, že to měl možná udělat hned, aby se nemusel tolik stresovat a mohl se v klidu najíst :D…

zásnuby Maledivy

Jedeme domů

Z ostrova jsme odjížděli odpoledním speedboatem a jelikož nám letadlo mělo letět až kolem 2 ráno, tak nám Lucka zařídila hotel u letiště, abychom nemuseli čekat na letišti a měli nějaký svůj komfort. Tak jsme se aspoň zašli podívat do Male na tržnici a prošli se po městě.

Neodjíždělo se nám z toho ráje nejlíp, ale bohužel každá dovolená jednou končí a my na ni máme speciální vzpomínku v podobě zásnub.

Za všechno moc děkujeme a můžeme jen doporučit!